“Přímořská” atmosféra u jezer v Solné komoře

Víkendová akce u jezer v Solné komoře se vydařila nadmíru a i když jsme s přáteli hor vyrazili pouze na víkend, i tak to stojí za to si v sobotu ráno přivstat.

Sraz na Chodově na parkovišti v 06:00 ráno je sice výživný, ale když si potom dáváš kafe v 07:30 na benzínce v Českých Budějovicích, víš, že den je perfektně nastartovaný, a Ty ho jen “nekrájíš”.

Lehce po 11:00 sjíždíme z dálnice a míříme směrem ke Steinbach am Attersee. Na prvním odpočívadle, kde zahlédnu TOI-TOI, zastavuji na pauzu, ale to jsem neměl dělat, všichni vyskakují z aut a fotí nádherné jezero Attersee. Ale nemůžu nikomu nic vyčítat, protože ten pohled mě taky vždy dostane a to jsem v Solné komoře byl minimálně 10x.

Program víkendu je nabitý a náš víkendový itinerář zahrnuje následující místa:

• přírodní kaskády a bazény horského potoka Gimbach;
  • prohlídka malého přístavního městečka Unterach am Attersee;
  • příjemnou pláž u jezera Mondsee;
  • horská chalupa Almtalerhaus;
  • prohlídka severní strany masivu Totes Gebirge;
  • pohodový okruh (cca 7 km) kolem jezera Almsee;
  • procházka (tzv. Miesweg) kolem jezera Traunsee.

Jako první bod našeho programu je pohodový výlet od vesnice Weissenbach am Atttersee a pohodovou lesní cestou směřujeme ke kaskádám kaskádám a bazénům, které se nacházejí na horské bystřině Gimbach. Využíváme skvělé piknik místo u potoka a dáváme pauzu na oběd předtím než vyrazíme do kopců vstříc bystřině.

Cesta ke kaskádám nejprve vede údolím potoka Weissbach, které také nabízí možnosti osvěžení – pozor, voda poměrně hodně studená, i když jsme pouze v nadmořské výšce cca  600 m.n.m.

Kaskády bystřiny Gimbach nejsou úplně snadno k nalezení, ale vzhledem k detailní přípravě před akcí se nám to daří a za necelou 1,5 hodinku cesty od auta nacházíme, to co jsme hledali. Kaskády se nachází v kaňonu říčky respektive se jedná o soutěsku a není jednoduché se dostat až k ní. Určitě je třeba být trpělivý a najít vhodné místo, abyste se k vodě dostali bezpečně.

Nad kaňonem nacházíme opuštěnou kládu a ta se musí využít ke skupinové fotce

Nakonec jsme neodolali a do jednoho z přírodních bazénů vlezli – voda je opravdu hodně studená, odhaduji kolem 10 stupňů možná i méně. Navíc některé členky výpravy překvapily a vrhaly se do studených vod nebojácně

Někomu se do plavek nechtělo, ale i tak s všichni toto magické místo užili

U někoho jsem měl pocit, že se v té soutěsce snad narodil – nedovedu si představit větší souznění s přírodou

Další zastávkou našeho minitripu je jezero Attersee – kolem jezera je poměrně hodně míst a odpočívadel, kde se dá zaparkovat a najít relativně slušná místa ke koupání. Ale zároveň je spoustu pozemků u jezera soukromých anebo patří k hotelům a pensionům.

Kolem jezera se dají najít pěkná místa na hezký fotky – pohled na hory a jezera mě nikdy nepřestane fascinovat

Následně se vydáváme na odpolední siestu do vesničky Unterach am Attersee, kde dáváme kafe ve stínu slunečníků. A pak nás čeká pravé letní koupání v parném létě v místním “moři” a to v průzračném jezeře Mondsee.

Veřejná pláž na krásném místě u břehu Mondsee – voda parádně osvěžující kolem 22 stupňů

Na večer se přesouvám do horské chalupy Almtalerhaus, kde stíháme večeři těsně před zavřením kuchyně a večer si užíváme posezení pod hvězdnou oblohou. Po super ranní snídani nás čeká okruh kolem jezera Almsee – je to zase úplně jiné jezero než všechna ostatní. Nad jezerem se totiž v dáli tyčí vápencové hory Totes Gebirge.

Přírodní zrcadlo jezera Almsee

Kolem jezera Almsee se můžete “vyblbnout” podle libosti – kromě hezkých fotek můžete vyrazit na paddleboard nebo kajak – prostě podle Vaší libosti

Poslední bod našeho nabitého víkendu je přesun k jezeru Traunsee, kde jsme si vybrali stezku Miesweg, která vede kolem jezera. Na konci stezky je perfektní možnosti koupání, takže plavky a ručník s sebou.Stezka Miesweg kolem jezera Traunsee

Filip z Montagne - přátelé hor

Filip je zakladatelem a hlavním hnacím motorem naší Montagne – přátelé hor.

Je to náš certifikovaný horský průvodce, který se specializuje na letní a zimní akce v horách – v létě ho najdeš především v rakouských Alpách, na které se specializuje, v zimě ho potkáš na skialpových prkénkách či sněžnicích v Krkonoších.

Pokud není v horách, tak stojí pevně na zemi, i když si občas „skočí“ nějaký latinskoamerický tanec nejlépe v rytmu salsy, bachaty nebo kizomby.